12 Aralık 2014 Cuma

Fetih Hutbesi ve Tebessüm

--Resul-i Ekrem Efendimiz (A.S.M) Mekke'nin fethinde Kabe-i Muazzama'nın kapıısında durarak, mübarek yüzünde beliren tatlı tebessümleriyle halka bakarak şu hutbeyi irad etti:
--"LA İlahe illaALLAH.Yalnoz O vardır. O'nun şeriki yoktur. O, vaadini yerine getirdi. Kuluna yardım etti. Aleyhinde toplanan düşmanları tek başına perişan etti.
--Bilmelisiniz ki, Cahiliye devrine ait olup, iftihar vesilesi yapıla gelen her şey; kan, mal davaları, bunların hepsi bugün, şu ayaklarımın altında kalmış, ortadan kaldırılmıştır.
--Bütün insanlar Adem'den (A.S.), Adem de topraktan yaratılmıştır.ALLAH buyuruyor ki : 'Ey insanlar! Sizi bir erkekle bir dişiden yarattık ; sonra  da, birbirinizi tanıyıp kaynaşasınız ve aranızdaki münasebetleri bilesiniz diye sizi milletlere ve kabilelere ayırdık. ALLAH katına en şerefliniz, O'ndan en çok korkanınızdır. Muhakkak ki ALLAH herşeyi hakkıyla bilir, herşeyden haberdardır."
--Efendimiz( A.S.M), bu hitabesinden sonra, halka " Ey Kureyş topluluğu! Şimdi hakkınızda benim ne yapacağımı tahmin edersiniz?" diye sordu.
--Kureyşliler, " Kerem ve İyilik sahibi bir kardeş oğlusun! Ancak bize hayır ve iyilik yapacağına inanırız." dediler. Bunun üzerine Efendimiz şöyle konuştu:
--"Benim halimle sizin haliniz, Yusuf'la kardeşlerinin hali gibidir. Yusuf'un kardeşlerine dediği gibi ben de sizlere diyorum: 'Bugün sizin için bir kınama yoktur!ALLAH sizi affetsin.O, merhamet edenlerin en merhametlisidir.'"
Haktan Ders Alan Efendimiz : "Kolaylık göster, affa sarıl, iyiliği tavsiye et , cahillerden yüz cevir." [A'raf, 199]


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder